fbpx

כל מה שרציתם לדעת על כמה עולה ייפוי כוח מתמשך ב 5 שאלות פשוטות וברורות 

מאת: עו"ד רועי טובל – "תוכנית לחיים"

המודעות ליתרונותיו וחשיבותו של הכלי המשפטי שנקרא "ייפוי כוח מתמשך" עולה בקרב הציבור, ורבים מתעניינים בעריכת מסמך חשוב זה. 

גילאי המתעניינים נסוב סביב 60, שלב בחיים בו מתחילים לחשוב ולעסוק בפרישה לגמלאות. לעיתים ובמקביל מטפלים בהורים מבוגרים, או חווים סביבה מזדקנת ומתקשה לתפקד בעצמה בחיי היומיום.

הכניסה לתהליך עריכת ייפוי הכוח המתמשך כרוכה במחשבות מרובות ובמוכנות נפשית לא פשוטה. תוך כדי כך עולות  שאלות רבות ומגוונות. 

אחד החסמים לכניסה לתהליך הוא השאלה – כמה עולה ייפוי כוח מתמשך : רבים שואלים אותי מהי עלות כתיבת ייפוי הכוח המתמשך. 

מצאתי לנכון להעלות במאמר קצר זה 5 שאלות נפוצות אודות ייפוי כוח מתמשך מחיר.

אציין  כי השאלות כמו גם התשובות עליהן מבוססות על נסיוני האישי בלבד, המבוסס על עשרות  פגישות הסברת התהליך ללקוחות, ולאחר עריכת עשרות ייפויי כוח, הגשתם למשרד האפוטרופוס הכללי, ואף כניסה לתוקף של אחדים מהם. בהתאם, המחיר של ייפוי הכוח, כמו גם התשובות, הן על פי נסיוני האישי שלי, דעתי שלי ואינם מחייבים אחרים העוסקים במלאכה.

מהו סדר גודל של שכר טרחה לעריכת ייפוי כח מתמשך?

מדובר בתהליך אישי, מורכב, המותאם לצרכיו של הלקוח, להשקפת עולמו, לרמת חייו ולמבנה הכלכלי שלו. לא מדובר במוצר מדף, שיש לו תג מחיר אחיד, אותו ניתן לקחת ולהשוות למוצר דומה אצל עורך דין אחר.

ובכל זאת, בכדי לקבל את סדרי הגודל בלבד של התהליך, אציין כי עלות ממוצעת (ומינימלית) לתהליך שאורך כ 10 שעות עבודת עורך דין מוסמך, הינה כ  5,000 ₪ ל-ייפוי כח מתמשך. 

סכום זה משקף את עמדת ועדת שכר טרחה ופורום משפחה בלשכת עורכי הדין , כפי שפורסמה לאחרונה.

למה זה כל כל יקר ?

עשיתי צוואה ב 1/4 מחיר? ממה בנוי התמחור ? ועל מה בפועל עובד העורך דין בתהליך ?

ייפוי כוח מתמשך איננו ייפוי כוח רגיל כפי שאנו מכירים והוא אף איננו צוואה כלל ועיקר.
זהו כתב הוראות מפורטות המהווה למעשה תכנית לחיים.

אורכו הממוצע של מסמך זה נע בין  12-15 עמודים מודפסים (הכוללים את כל הפרטים המחוייבים לציין בטופס המובנה של משרד המשפטים ואת ההנחיות המקדימות הספציפיות של הלקוח).

כתיבה מקצועית של ייפוי כח מתמשך היא בהכרח תהליך הכולל מספר פגישות פרונטליות (לפחות שתיים), וכן דיאלוג, הנחייה מחשבתית ורעיונית ודיון משפחתי, בין עורך הדין המוסמך, ובין הממנה ומיופיי הכוח שלו.

מטרת התהליך היא לברר את צרכיו של הלקוח, להכיר את מירקם חייו, תפיסת עולמו לגבי איכות חיים, סוגי טיפולים רפואיים, ניסיון אישי עם בן משפחה שנזקק למינוי אפוטרופוס בעבר וכו'.

תפקידי כגורם המוסמך לכתוב ולהגיש את ייפוי הכוח המתמשך, אינו מתמצה בכתיבת הנחיות מפי הממנה. לתפיסתי עליי ללוות את הלקוח יד ביד, מרגע זיהוי הצורך, דרך לימוד והכרת המבנה המשפחתי שלו, הכרת סיפור חייו ותפיסות העולם שלו, מחשבה על סוג ההוראות שרוצה לתת, מתן נושאים למחשבה שלא חשב עליהם מראש, להחליט איתו מי נכון ומתאים לו שישמשו כמיופיי כוחו, ואף הסברת הנושא ושיח עם בני המשפחה.

חובתו של עורך הדין המוסמך להתאים את ייפוי הכח המתמשך לצרכיו של הממנה ולנסח עבורו את ההנחיות האישיות והמותאמות לכל אדם כאינדיבידואל. 

מכאן ניתן להבין ,שככל שלעורך הדין נסיון חיים רב יותר, והבנה מעמיקה במיגוון נושאים (פיננסיים, משפחתיים וכו') , כך יוכל להתאים את ייפוי הכוח לצרכי הלקוח, מרקם חייו ותפיסות עולמו. 

תפקידו של עורך הדין הוא להנגיש ללקוח את מיגוון האפשרויות שהחוק מאפשר במסגרת ייפוי הכח המתמשך, ולהתאימן לצרכיו המיוחדים של הלקוח.

מהו יפויי כוח מתמשך

אם אתם מתעניינים לגבי המחיר של ייפוי כוח מתמשך, עלות ייפוי כוח מתמשך תהיה מותאמת לסוג ייפוי הכוח שאתם צריכים.

ענו לנו על כמה שאלות פשוטות, אשר בסופן תקבלו המלצה אישית וטיפים מעורך דין לאופן עריכת המסמך המתאים לכם:

אני ובעלי זה בדיוק אותו דבר –  אפשר להכין על מסמך אחד ייפוי כוח הדדי?

בשונה מצוואה למשל, ייפוי כוח לא יכול להיעשות הדדי. ייפוי הכוח הוא כתב הוראות אישי, כל ייפוי כוח מקבל מספר תיק עצמאי, בכל ייפוי כוח ניתן למנות מספר מיופיי כוח לממנה אחד והנחיות מקדימות מפורטות מותאמות אישית לאותו ממנה.

אכן – אחריות מקצועית כבדת משקל הושתה על עורכי הדין המוסמכים – הרבה מעבר להבנה משפטית וליכולת כתיבה וניסוח…

אם אכן מדובר בתמחור מורכב ולא תמיד אחיד, כיצד אדע איך לבחור עורך דין מוסמך לעריכת ייפוי כוח מתמשך?

נכון, ישנם עורכי דין שגובים שכר שעתי על כל שעת פגישה או יעוץ, בלי קשר להשלמת התהליך. לתפיסתי, ובעיקר בכל הקשור לייפוי כוח מתמשך, מאחר וזיהיתי שאנשים רבים עדיין לא מבינים עד הסוף מה היתרונות של הכלי הזה וכמה הוא יכול לשמש אותם, אני מזמינה את לקוחותי המתעניינים לפגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות מצידם. 

בפגישה הזו, בשלב ראשון, אנו עורכים היכרות ראשונית, כדי לבדוק שיש בינינו "כימיה" – מאחר ומדובר בתהליך אישי ומשפחתי , ולא מדובר בשירות משפטי קר ואחיד. 

לגישתי צריכה להיות התאמה אנושית בין עורך הדין ללקוח. זוהי תחילתה של מערכת יחסים במסגרתה הלקוח צריך לשתף אותי במרקם יחסים משפחתיים, סיפורים אישיים, מידע רפואי ונתונים עיסקיים ופיננסיים. אף אחד לא היה רוצה למסור מידע רגיש שכזה בידיו של כל אחד, גם אם הוא עורך דין.

לאחר ההיכרות ומתן מענה לשאלות כללית נוספות ללקוח, ניתן לתמחר את עלות התהליך כולו. לא נתחיל בתהליך מבלי שחתמנו על הסכם שכר טרחה מסודר, במסגרתו מתומחרים כל שלבי התהליך, עד להגשתו למשרד האפוטרופוס והקבלת אישור ההפקדה.

כמה זמן לוקח התהליך והאם צריך לשלם הכל בבת אחת?

אורך התהליך הוא פרמטר משתנה – ברגע שקבענו והסכמנו על מסגרת העבודה, הזמן שעובר מרגע הפגישה הראשונה ועד לקבלת אישור האפוטרופוס עשוי לקחת מספר שבועות  או מספר חודשים – תלוי בעיקר בלקוח.

לאחר עריכת ייפוי הכוח והעלאתו למערכת המקוונת של משרד המשפטים, ולאחר הגשת ייפוי הכוח החתום למשרד האפוטרופוס, יש להמתין לאישור האפוטרופוס הכללי על ההפקדה – ההמתנה לאישור לוקחת לאחרונה כחודש ימים (הזמנים התקצרו לאחרונה והמשרד התייעל לאין שיעור).

כמובן שלא נדרש תלשום מלוא שכר הטרחה מראש בתשלום אחד, וניתן להגיע להסדר פריסת תשלומים נוח. 

לסיכום: אני רואה בתהליך כתיבת ייפוי כוח מתמשך מערכת יחסים , ביני לבין הלקוח שלי. לא מדובר בשירות אינסטנט או מוצר מדף, אלא בהתאמה אישית של הכלי הזה לצרכי הלקוח. 

אם אתם מתעניינים לגבי המחיר של ייפוי כוח מתמשך, עלות ייפוי כוח מתמשך תהיה מותאמת לסוג ייפוי הכוח שאתם צריכים. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם עם הצעת מחיר.

יש שאלות? בואו לפגישת ייעוץ!
מלאו את הפרטים ונחזור אליכם.
הצוות שלנו ישמח לענות לשאלות שלכם ולהכווין אתכם
בתהליך, אנו זמינים במייל ובטלפון: