fbpx

ייפוי כוח מתמשך – כל המידע

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי שמקנה למיופה הכח את הסמכות להחליט עבורכם החלטות כאשר אינכם במצב להכריע עבור עצמכם, כמו במקרים של אלצהיימר, זקנה, מחלה קשה ועוד. בחירה במיופה כח מתמשך מקנה לכם את היכולת לבחור את נתיבי חייכם העתידיים גם במצבי חולשה, באמצעות אדם שאתם סומכים עליו ומאמינים בשיקול דעתו. אנו מלווים אנשים רבים בתהליך זה, משלב ההתלבטות ובחירת מיופה הכוח עד לקבלת אישור סופי של משרד המשפטים.

למה לבחור בייפוי כוח מתמשך?

כטבע הדברים, אנשים רבים נקלעים למצב מסוים שבו הם מאבדים את היכולת להחליט החלטות חשובות עבור עצמם בראש צלול, אם למשל לקו בהפרעה קוגניטיבית כמו אלצהיימר, מתמודדים עם מחלה נפשית קשה ועוד. בכך שאדם מעניק לאדם אחר את הסמכות לייפוי כוח מתמשך, הוא בעצם מפקיד בידי המיופה את הסמכות להחליט החלטות בנוגע לענייניו האישיים, ונוטל שליטה על עתידו הבלתי ידוע.

ייפוי כוח – הגבלות והיתרים

זהות המיופה נבחרת כמובן על ידי האדם שבוחר לערוך ייפוי כוח לענייניו. מיופה הכוח אינו יכול להיות מטפל מוסמך בתשלום כמו עובד סוציאלי או רפואי, או אדם שנתמך באותה העת בייפוי כוח מתמשך בעצמו או באפוטרופוס. ניתן למנות מספר מיופי כוח, ולבחור מבעוד מועד אם כל אחד מהם פועל לחוד או בנפרד. ישנה גם האפשרות למנות מיופה כוח חליפי, במידה שמיופה הכוח העתידי אינו מעוניין עוד בתפקידו או ייאלץ לפרוש ממנו.

סמכויותיו של מיופה הכוח מוגבלות בהתאם לשיקול דעתו של האדם שעורך את ייפוי הכוח: אדם שמבקש ייפוי כח מתמשך, רשאי לפרט מהם הנושאים שלמיופה הכוח תהיה סמכות להכריע בהם עוד בשלב עריכת המסמך המשפטי. בכך, הוא יכול לבחור אם סמכויות מיופה הכוח יהיו בתחום הרפואי –בריאותי בלבד, או אם יהיו רחבות יותר ויכללו גם החלטות בנושאים כלכליים, חברתיים, בחירת בית מגורים ועוד. מייפה הכוח אף רשאי לקבוע הנחיות ספציפיות שכוללות השקעת כספים במקום מסוים ובחירת מטפל מועדף.

מייפה הכח יכול להחליט מראש מתי ייפוי הכח ייכנס לתוקף, ומתי הוא יפוג. הוא רשאי להחליט כי ייפוי הכח המתמשך ייכנס לתוקפו כאשר מחלתו הגיעה לשלב מתקדם, ולהחליט כי ייפוי הכח לא יימשך מעל עשר שנים.

על מיופה הכוח להיות נתון לסמכות חיצונית אליה הוא צריך לדווח: האדם הממונה על מיופה הכוח יכול להיות כל אדם, לרבות האפוטרופוס הכללי, כל עוד הוא לא קשור אליו באינטרסים מיוחדים כמו קרבה משפחתית שאינה גם קרבה משפחתית לאדם הממנה. 

ייפוי כח מתמשך מחיר

אז כמה עולה ייפוי כח מתמשך? ראשית כל, חשוב לדעת שעריכת מסמך ייפוי כח מתמשך הוא תהליך שכולל מספר פגישות פרונטליות בין עורך הדין, ממנה ייפוי הכח ומיופי הכח. מדובר בתהליך דקדקני שנעשה על ידי עורך דין מוסמך לתפקיד, וכולל דיאלוג ושיח מונחה בין בני המשפחה ואנשים רלוונטיים נוספים. באמצעות פגישות מעמיקות אלו, לומד עורך הדין את צרכיו של הלקוח ומשפחתו ואת מרקם חייהם, עמדותיהם וצרכיהם. באמצעות מאפיינים אלה, עורך הדין מרכיב מסמך המשפטי ייחודי, שאורכו כ- 10-12 עמודים, ומשקף בצורה הטובה ביותר את רצון הלקוחות.

ייפוי כח מתמשך – מחיר: כאמור, מדובר בהליך אינדיבידואלי ולא במוצר עם מחיר אחיד, אך ניתן להעריך כי תהליך ממוצע יעלה כ- 5,000 ₪. אם מדובר בזוג שבוחרים לעשות ייפוי כח מתמשך, מדובר ב- 8,000 ₪ לערך.

אם אתם מעוניינים בייפוי כוח מתמשך, או מתלבטים בנוגע לכך, אנו מזמינים אתכם לפגישות היכרות ללא עלות וללא התחייבות מצדכם. היות ומדובר בתהליך אישי ואף אינטימי, אנו מזמינים אתכם לראות שיש בינינו התאמה אנושית ושאתם מוכנים לשים את מבטחיכם בידינו. אנו מבטיחים אמינות גבוהה, שקיפות ומקצועיות, וליווי אישי בכל שלב ושלב.  

יפוי כוח מתמשך הסבר

מה זה ייפוי כוח מתמשך

המציאות במאה ה-21 מתאפיינת בדינמיות רבה. גם תחומים שנתפשים כסטטיים מתעדכנים, גם אם בקצב איטי מכפי שאנו מכירים – וכך אפשר לראות תמורות גם בחוקים ובתקנות שלפיהם מתנהלים חיינו. ברוב המקרים החידושים בחוק הם תוצר של מגמות חברתיות, וייפוי כוח מתמשך – הסדר משפטי שהתווסף לארגז הכלים ב-2017 – הוא דוגמה מצוינת לכך. השאלה מה זה ייפוי כוח מתמשך נשאלת על-ידי רבים, והצוות של תוכנית לחיים תמיד שמח לענות עליה כמו גם על כל שאלה אחרת.

מהו יפויי כוח מתמשך

אם אתם מתעניינים לגבי המחיר של ייפוי כוח מתמשך, עלות ייפוי כוח מתמשך תהיה מותאמת לסוג ייפוי הכוח שאתם צריכים.

ענו לנו על כמה שאלות פשוטות, אשר בסופן תקבלו המלצה אישית וטיפים מעורך דין לאופן עריכת המסמך המתאים לכם:

התשובה לשאלה מה זה ייפוי כוח מתמשך

  • העיקרון הבסיסי – החקיקה שמאפשרת לערוך ייפויי כוח מתמשכים נולדה מתוך ההבנה שלכל אדם זכות מלאה לקבוע כיצד ייראו חייו, בכל מצב, כולל כשהוא עצמו כבר לא מסוגל לטפל בענייניו השונים (הרפואיים, הפיננסיים והאישיים).
  • החלטות חשובות – כדי לממש את העיקרון הנ"ל, נדרשות מספר החלטות חשובות: על האדם לבחור אדם אחר שיטפל בכל הנושאים הנ"ל אם הוא עצמו לא יהיה כשיר לכך. ניתן גם לחלק את הסמכויות בין מספר בני אדם, וזוהי עוד בחירה משמעותית. בחירה שלישית היא של התנאים שבהם יופעל ייפוי הכוח וניהול החיים יעבור לידי הממונה או הממונים שנבחרו. כמו כן ניתן לקבוע מגבלות מסוימות על אופן הניהול, ויש עוד אפשרויות שחשוב להכיר.
  • התהליך – עריכת ייפוי כוח מתמשך אפשרית רק בלוויית עורך דין, ולא כל עורך דין אלא רק מי שהוסמך לכך ע"י האפוטרופוס הראשי. לאחר השלמת עריכת המסמך, יש להפקיד אותו אצל האפוטרופוס הראשי. ניתן לעדכן ו/או לבטל את ייפוי הכוח בכל נקודת זמן.

לדייק את הרצונות של האדם ולהבטיח את מימושם המלא

אחרי שמבינים מה זה ייפוי כוח מתמשך, חשוב להבין דבר נוסף: בכדי שהאדם יוכל באמת לקבוע כיצד ייראו חייו במצב שבו נבצר ממנו לטפל בענייניו, נדרשת תשומת לב רבה לכל סעיף. דגש נוסף הוא דיוק מרבי, כך שאם ייפוי הכוח יופעל יהיה ברור לחלוטין מה מצופה מהממונה או הממונים, כיצד עליהם להתנהל ועוד. זוהי המומחיות של נשות ואנשי המקצוע של תוכנית לחיים.

מה זה ייפוי כוח מתמשך

יפוי כח מתמשך הסבר

באפריל 2017 נכנסה לתוקף כלי משפטי חדש: יפוי כח מתמשך. זהו הסדר משפטי שהתווסף לחוק הכשרות המשפטית במסגרת תיקון 18 ומתוך השאיפה והמחויבות לאפשר לכל אדם לחיות את החיים שלו בהתאם לרצונותיו ובחירותיו – כולל במקרים שבהם הוא כבר לא מסוגל לטפל בכל ענייניו. אנשים רבים מבקשים לגבי יפוי כח מתמשך הסבר מקיף, וצוות תוכנית לחיים, כחלק מהחתירה למצוינות בשירות, שמח תמיד לענות על כל שאלה ולהתייחס לכל בקשה.

יפוי כח מתמשך הסבר מפורט

  • ממנה וממונה – מי שעורך את יפוי הכח מוגדר כממנה, וזאת מפני שהוא ממנה אדם אחר, או מספר אנשים, לנהל את ענייניו במצב שבו הוא עצמו כבר לא יהיה כשיר לעשות זאת, מכל סיבה שהיא. ניתן להפקיד את הסמכות והאחריות בידיים של אדם אחר ("ממונה") או לחלק את הסמכויות בין מספר אנשים.
  • חופש פעולה לצד מגבלות – יפוי כח מתמשך מעניק לממונה או לממונים סמכויות נרחבות, אבל לצד חופש הפעולה ישנן גם מגבלות – חלקן קבועות בחוק ואחרות הן כאלה שהממנה בוחר לכלול ביפוי הכח.
  • כניסה לתוקף – יפוי כח מתמשך נכנס לתוקף כשמתקיימים מספר תנאים המוגדרים במסמך עצמו.

  • בירוקרטיה – חובה להפקיד את יפוי הכח אצל האפוטרופוס הראשי על-מנת שניתן יהיה להפעילו במידת הצורך. רק יפוי כח מתמשך שנחתם ע"י עורך דין שעבר הסמכה מיוחדת יתקבל ע"י האפוטרופוס הראשי.

  • שינויים – כל עוד הממנה כשיר מבחינה משפטית, הוא רשאי לשנות את יפוי הכח ואף לבטל אותו כליל. ניתן גם להחליט מראש שיפוי הכח יהיה תקף לפרק זמן מוגבל.

ייעוץ סבלני ומקיף

כאמור לא מעט ישראלים ששמעו על האופציה החדשה מבקשים לגבי יפוי כח מתמשך הסבר. הצוות של תוכנית לחיים מעניק ייעוץ סבלני ומקיף, ובעיקר מותאם אישית לכל אדם, לכל המתעניינים במימוש האפשרות הזו. כשהאדם מביע רצון לערוך יפוי כח, השירות יכלול גם הכוונה וסיוע בקבלת ההחלטות הנדרשות לצורך מסמך זה, כך שהתוצאה הסופית תשקף באופן מדויק את רצונותיו של הממנה.

יפוי כח מתמשך הסבר

יש שאלות? בואו לפגישת ייעוץ!
מלאו את הפרטים ונחזור אליכם.
הצוות שלנו ישמח לענות לשאלות שלכם ולהכווין אתכם
בתהליך, אנו זמינים במייל ובטלפון: